مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران درباره آنچه که تحت عنوان تعطیلی اقدامات بهسازی و نوسازی مسیل و کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران عنوان شده است، توضیح داد و گفت: کار به طور کامل انجام شده و اصلا هم تعطیل نیست.

مسیل ابوذر

حبیب پوش ‌پارس، مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در واکنش به تذکر مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران درباره آنچه که تحت عنوان  «تعطیلی اقدامات بهسازی و نوسازی مسیل و کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران» خوانده بود، گفت: «عملیات بهسازی و نوسازی مسیل و کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران به طور کامل انجام شده و اصلا هم تعطیل نیست.»

وی با بیان اینکه این عملیات توسط عوامل خاکریزآب در شیفت شب از ساعت ۲۳ تا ۵.۵ صبح انجام می‌شود، افزود: به دلیل آلودگی هوا، تردد میکسرهای بتن در شهر از طرف استانداری تهران ممنوع شده است و کارخانه‌ها نیز در شیفت شب بتن می‌دهند. مجوزهای راهور برای فعالیت نیز مشخص است.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب وابسته به شهرداری تهران ادامه داد: عملیات بهسازی و نوسازی مسیل و کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران به حدی پیش رفته است که به شرط تامین مصالح بتنی، فقط یک یا دو شب دیگر در این پروژه کار داریم؛ کاری که ۲۰ سال انجام نشده بود را در شهریور ماه امسال آغاز کردیم و ظرف چند ماه به پایان رساندیم. آبی که از کانال ابوذر عبور می‌کرد را خشک کرده و یک کیلومتر کانال درست کردیم.

یکی از طویل‌ترین مسیل‌های تهران که از منطقه یک شروع می‌شود و بعد از گذر از مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به شهرری می‌رسد، مسیل ابوذر است.

توضیحات پوش پارس در حالیست که مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران امروز سه‌شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ در صحن علنی شورای شهر، طی تذکری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران از جمله مهم‌ترین معبرهای سیلابی و مسیل‌های شهر تهران است که هر زمانی مراجعه کنید آب در آن جریان دارد و آن را از مناطق بالادست هدایت می‌کند.  خصوصا هنگام بارندگی، حجم زیادی از آب در این مسیل‌ها جاری است. این کانال چندین دهه است که ایجاد شده و شرکت خاکریزآب برای بازسازی و نوسازی آن با توجه به ضرورت اقدام کرده است.  طی بازدیدی که دو ماه پیش از این کانال داشتم، فعالیت‌های شرکت خاکریزاب برای بازسازی ‌و نوسازی مسیل ادامه داشت و مسیر آب به این منظور انحراف پیدا کرده بود،  مسیل نوسازی و کف‌سازی می‌شد و بتون‌ریزی انجام می‌گرفت. اما روز گذشته طی بازدید از منطقه ۱۴،  با مطالبه جدی شورایاران مواجه شدم و مطلع شدم مدتی است کار تعطیل شده است. در بازدیدی که داشتم مشخص شد متاسفانه این مسئله حقیقت دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا گفت: کار بر روی این کانال مانند باز کردن یک زخم عفونی بود که باید درمان می‌شد اما تعطیلی کار و نیمه‌کاره رها کردن آن خصوصا در فصل بارندگی، مانند باز گذاشتن یک زخم عفونی بسیار خطرناک است و مشکلات جدی نه تنها برای منطقه ۱۴ بلکه برای محلات و مناطق پایین‌دست ایجاد می کند لذا در این خصوص به شهردار تهران و معاونت فنی و عمرانی تذکر می‌دهم تا از طریق پیگیری کار با شرکت خاکریزآب، ادامه فعالیت‌ها و اتمام بازسازی و نوسازی مسیل کانال ابوذر پیدا کرده و کار تکمیل شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت خاکریزآب از واحدهای زیرمجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با مأموریت اجرای زیرساخت‌های مربوط به کنترل سیلاب، مدیریت و هدایت آب‌های سطحی است.

جلوگیری از وقوع سیلاب و خطرات احتمالی جانبی و مالی آن، پیشگیری از آبگرفتگی معابر و ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین، جلوگیری از ورود روان‌آب‌های جاری در اثر بارندگی به منازل مسکونی، واحدهای تجاری و اداری، برنامه‌ریزی برای استفاده از آب‌های سطحی جمع‌آوری و هدایت شده، جمع‌آوری، انتقال و هدایت روان‌آب‌ها به مخازن جهت مصارف مختلف از جمله تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی و ایجاد فضای سبز شهری و کشاورزی، حفظ و ذخیره رواناب‌های ناشی از بارندگی به صورت منطقه‌ای و پایش شبکه‌های اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران از جمله مأموریت‌های این شرکت است.

کد خبر 581356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha